Pré-competitie

Het betreft een opstapje richting 'de competitie'. Onze zwemmertjes tussen 7 en max 10 jaar worden "geselecteerd" tijdens de testmomenten van de Zwemacademie, op het clubkampioenschap, op een 'open' testmoment tijdens of op het einde van het zwemseizoen.

De lesgevers bepalen adhv capaciteiten/talent of deze zwemmers naar Pré-competitie mogen gaan. Dit betreft niet louter snelheid; techniek, aandachtig en 'coachable' zijn, zijn minstens even belangrijk.

Eens bij de pré-competitie (groep D) wordt er van deze zwemmers verwacht dat ze interesse, motivatie, inzet en aandacht hebben in de les en dat ze de aangeboden 2 lessen per week komen zwemmen, want regelmaat is écht belangrijk!

Af en toe aan een PACO-wedstrijdje deelnemen hoort er ook bij.

Er wordt in deze groep vooral gewerkt op techniek: de 4 genormeerde zwemstijlen en keerpunten onder de knie krijgen.

Dit alles onder vakkundige begeleiding van gediplomeerde en continue bijgeschoolde trainers, gesteund door enkele hulptrainers.

Het lessenrooster is terug te vinden onderaan elke pagina van de website.

De interne kalender en verdeling van de kleedkamers vind je terug op hun respectievelijke pagina's.